انتشارات موسسه فرهنگی خانه کتاب، سه دفتر نخست «پژوهشنامه انقلاب اسلامی ایران» را که به کوشش مجتبی سلطانی احمدی و رحیم نیکبخت میرکوهی تنظیم شده است، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) این پژوهشنامه که ابتدا قرار بود در دو دفتر منتشر شود به دلایل فنی و برای بهتر شدن کیفیت چاپ در سه دفتر منتشر می‌شود. دفتر نخست این مجموعه از 596 صفحه تشکیل شده و فصل نخست آن هم به کلیات تاریخ انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد. 10 مقاله در این بخش منتشر شده است. 


فصل دوم این  دفتر به قیام 15 خرداد که بنیان‎گذار فقید جمهوری اسلامی نام مبدأ نهضت را برای آن برگزیده است، اختصاص دارد. در این فصل هم پنج مقاله منتشر شده است. 

فصل سوم این دفتر هم با پنج مقاله به بررسی نقش جنبش دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی می‎پردازد و فصل چهارم هم به تاریخ‌نگاری، خاطرات و ادبیات اختصاص دارد. در این فصل 12 مقاله منتشر شده است. در مجموع دفتر اول پژوهشنامه به انضمام مقدمه‎‎ با 33 مقاله تنظیم شده است. دفتر نخست از این مجموعه به بهای 27 هزار تومان منتشر شده است. 

دفتر دوم پژوهشنامه انقلاب اسلامی هم از 648 صفحه تشکیل شده است. در فصل نخست این دفتر به انقلاب اسلامی در سراسر کشور اختصاص دارد و بیانگر ماهیت سراسری و همگانی انقلاب اسلامی است. در این فصل از 10 مقاله استفاده شده است. ضمن این‌که 22 مقاله هم درباره احزاب، گروه‎ها و سازمان‎ها در فصل دومِ دفتر دوم پژوهشنامه انقلاب اسلامی گنجانده شده است. بهای دفتر دوم این مجموعه هم 33 هزار تومان است. 

دفتر سوم پژوهشنامه انقلاب اسلامی دربرگیرنده 772 صفحه و 36 مقاله است. تلاش مولفان در دفتر سوم توجه به شخصیت‌هایی بوده که در تاریخ انقلاب اسلامی توجه چندانی به آن‌ها نشده است. این دفتر هم به بهای 35 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

به گزارش کازرون نما در جلد سوم این دفتر مقاله‌ای درباره شخصیت و مبارزات حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد پیشوا از روحانیان مبارز کازرونی به قلم حجت الاسلام رضا صنعتی منتشر شده است.