توضیح: سایت جهان نیوز طی مطلبی با عنوان «نامه دانشجویان به میرزاده درباره کتاب جنجالی هاشمی» مدعی شد که معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کتاب «هاشمی در سال 88» را خریده و احتمالا برای تبلیغات انتخابات آینده انبار کرده است! این در حالی است که کل تعداد کتاب هایی که معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از ناشر کتاب خریداری کرده با یک دستگاه تاکسی سواری برای این دانشگاه ارسال شده است. این تعداد آنقدر اندک است که حتی به هر کدام از کتابخانه های دانشگاه آزاد نیز یک نسخه از این کتاب نمی رسد.

کاش گروهی که مدعی حمایت از عدالت اسلامی است در برابر خرید گسترده ی کتابهای جناحی از سوی دولت قبل واکنشی نشان می داد. از امام صادق (ع) روایت است «در روز قیامت حسرت کسی از همه بیشتر است که عدلی را ستوده اما در عمل خلاف آن را به کار بسته است.»

درباره قضاوت این گروه به اصطلاح عدالت طلب درباره ی محتوای کتاب نیز حرفی جز رعایت عدالت در قضاوت ندارم.

 

***

به گزارش جهان، در نامه جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی آمده است:

جناب آقای میرزاده؛ رئیس دانشگاه آزاد
سلام

اخیرا در معاونت فرهنگی دانشگاه و برخی واحدها کتابی تحت عنوان:"هاشمی در سال ۸۸" توزیع و ذخیره گردیده است که فارغ از محتوای کتاب که انتقادات بسیاری بر آن وارد است و نویسنده بدون توجه به منافع مردم و خسارت های فراوان جانی و مالی به آنها در سال ۸۸ ، سعی کرده است با پنهان کردن برخی مواضع آیت الله ، ایشان را از خواص پیروز در فتنه ۸۸ معرفی کند.

و نکته دیگر آنکه این کتاب بین معترضین به نتایج انتخابات و فتنه گران نیز تفاوتی قائل نشده است که این موضوع اجحاف بزرگی در حق معترضان خواهد بود.
 
علی ایحال ذخیره این کتاب در انبار معاونت فرهنگی منجر به ایجاد ابهاماتی در ذهن دانشجویان شده است که بهتر است پاسخش را از جنابعالی بشنویم:

آیا برای شما که از همراهان قدیمی جناب آیت الله هاشمی رفسنجانی هستید این موضوع عجیب به نظر نمی آید که حامیان و ارادتمندان جریان انحرافی و جناب مشایی (ارائه مستندات در ۳ مهر ۱۳۹۳ در سایت شفاف منتشر شد) امروز حامی پروپا قرص آیت الله هاشمی شده اند؟

 

 

-آیا این افراد که روزی لیدر جریان انحرافی را اینگونه خطاب کرده اند: افتخار همکاری با جناب آقای مشایی و دولت خدمتگزار که از هر نظر مورد تأیید مقام معظم رهبری مدظله‌العالی است، نصیب هر فردی نمی‌شود و خدا را شاکرم که علی‌رغم مشکلات تاکنون این توفیق همراه بنده بوده است>>. تغییر ۱۸۰ درجه ای مواضع سیاسی داده اند یا نقطه مشترکی بین جریان انحرافی و مواضع آیت الله پیدا کرده اند؟

-باتوجه به اینکه این کتاب مستقیما مربوط به یکی از بزرگان نظام است که احتمال کاندیداتوری ایشان برای ریاست خبرگان رهبری قریب الوقوع است آیا دانشگاه آزاد سعی دارد در انتخابات آینده به نفع ایشان و یا جناح خاصی فعالیت کند؟

با توجه به قیمت ۲۰۰۰۰هزارتومانی هر کتاب آیا دانشگاه برای انتشار و یا تهیه این کتاب هزینه ای متحمل شده است؟

 

با توجه به اینکه نصب عکس آیت الله هاشمی در دانشگاه به یک نوع اجبار تبدیل شده است برای واحدها اجباری در خصوص تهیه این کتاب وجود دارد؟

بهتر نیست معاونت فرهنگی به جای حمایت جناحی و سیاسی از اشخاص و جناح های خاص یه ماموریت اصلی خود در حوزه فرهنگ بپردازد؟

ایا میدانید در حوزه تبلیغات و رسانه دعوت بیش از حد از یک شخص نتیجه ای معکوس خواهد داشت و این اقدامات و طراحی سخنرانی های متعدد برای آیت الله نتیجه ای غیر از آنکه شما به آن میاندیشید در پی خواهد داشت؟

منتظر پاسخ این سوالات هستیم.