به گزارش خبرنگار کازرون نما؛ مراسم اختتامیه طرح سیمرغ معرفت با حضور عموم شرکت کنندگان در این طرح در سالن نشر معارف حوزه علمیه کازرون برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام رضا صنعتی مدیر گروه فرهنگی، تبلیغی سلمان فارسی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در این طرح از همکاری افراد و نهادهای مختلف در برگزاری آن تشکر کرد.

وی همچنین اعلام کرد که در اجرای این برنامه از حضور حدود 20 نفر از روحانیان و فضلای شهرستان که در شهرهای قم، شیراز، بوشهر و کازرون ساکن بودند، بهره‌مند شدیم. این افراد هر کدام مطابق با تخصص و مطالعات خود سخنرانی‌های ارزشمندی را ارائه کردنداین سخنرانی‌ها ضبط شده و ان شاء الله در آینده تدوین و منتشر خواهد شد ..

حجت الاسلام صنعتی همچنین به رعایت تناسب موضوعات بحث با نیازهای جامعه و نیز مناسبت‌های روز اشاره کرد و گفت: در این راستا 30 موضوع تعریف و تلاش شد زمان ارائه‌ی هر بحث با مناسبت روز بیشترین همخوانی را داشته باشد. به عنوان نمونه اولین روز از ماه مبارک به بیان «فضایل این ماه» اختصاص یافت و روز دوم به «آداب و آثار قرائت قرآن» پرداخته شد یا در روز جمعه بحثی با عنوان «آثار توجه به محضر امام زمان(عج)» ارائه شد. در روز قلم بحثی را با عنوان «اخلاق نقد» داشتیم، در روز حجاب عنوان بحث ما «چرا حجاب؟» بود. در روزی که مصادف با شب قدر می‌شد موضوع بحث «شب قدر چه کنیم؟» بود. در روز پذیرش قطعنامه درباره «سیره شهدا» بحث شد. در روز شهادت امام علی(ع) درباره «جایگاه امام در نظام هستی» بحث شد. همچنین با بحث «فلسطین مال کیست؟» به استقبال روز قدس رفتیم و روز 29 رمضان بحث «رؤیت هلال و اختلاف فقها» را داشتیم.

مدیر گروه فرهنگی، تبلیغی سلمان فارسی در ادامه افزود: علاوه بر موضوعات مذکور در این طرح به برخی از موضوعات مورد نیاز جامعه از جمله اثبات وجود خدا، آرامش در سایه دین، چرا دعایم برآورده نمی‌شود؟ کیفر گناهان در اسلام و آیین زرتشت، مقایسه قرآن با کتاب‌های سایر ادیان، چرا از گناه بیش از عبادت لذت می‌برم؟ ازدواج و موانع آن، راه‌های تقویت اراده، حالات قلب، عالم قبر و برزخ، نقش توسل به اهل‌بیت(ع) در خودسازی، تأثیر عشق بر نفس اماره، راه‌های ترک عادت، بازی با آبروی مردم، آیا توبه من هم پذیرفته می‌شود؟، چه کنم که گناه نکنم؟، کنترل چشم، تأثیر رسانه بر ایمان، بهشت و جهنم در قرآن و برخی مباحث تربیتی پرداخته شد.

وی همچنین از حجج اسلام بزرگ بنیادی، عبدالحسن مهبودی، مهدی کوهپیما، محمود صحرایی، محمدجواد عزمی، اکبر عارف، فرزاد محمدیان آزاد، محمدجعفر جوشن، اکبر انصاری، یاسر حاجی‌پور، سیدمهدی انوشه، بهمن دهقان، علی شهریاری، حمیدرضا جعفری‌زاده، محمدهادی علی‌بابایی و قاسم بیاتی که هر کدام یک یا چند سخنرانی از موضوعات مذکور را ارائه کردند، تشکر کرد.

حجت الاسلام صنعتی در ادامه به همکاری برخی از ادارات و نهادها در برگزاری این طرح اشاره کرده، از امام جمعه، مدیریت حوزه علمیه، معاونت تهذیب حوزه علمیه، ناحیه مقاومت بسیج سپاه، فرمانداری، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امور خیریه، مجامع امور صنفی و نیز شهرداری کازرون که هر یک به نوعی در برگزاری طرح سیمرغ معرفت همکاری کردند، تشکر کرد.

وی یکی از اقدامات صورت گرفته در طرح سیمرغ معرفت را ترویج افطاری های ساده دانست و گفت ما در طول این یک ماه هر روز با یک افطاری ساده در خدمت خواهران و برادران بودیم.

وی در ادامه با نام بردن از آقایان قاسم بیاتی، محمدمهدی علی‌بابایی، محسن کشاورز، حسین کایدی، فرزاد محمدیان آزاد و مهدی بشکار به عنوان مسئولان بخش‌های مختلف این طرح تقدیر کرد.

مدیر گروه فرهنگی، تبلیغی سلمان فارسی در ادامه به همکاری جمعی از قاریان ممتاز شهرستان در اجرای برنامه‌ی تلاوت 30 جزء قرآن در این طرح اشاره کرده، از همکاری آقایان روح الله راسخی، محمد محمدپور، هادی زالزاده، رضا نظریه، حسین کایدی، عباس ملک‌زاده، حجت شیرویس، آگاه، رضا حسینی روش، فرزاد محمدیان‌آزاد، سعید آزاده و... در این راستا تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین از آقایان فرزاد محمدیان آزاد، مهدی کوهپیما، سیدمحمد حسینی، محمد دهقان زاده، حجت شیرویس، محسن داوودی که در اجرای 30 برنامه‌ی مناجات در قالب این طرح همکاری داشتند تشکر نمود.

وی علاوه بر این از آقایان هادی رحمانی، هادی دهقان، سجاد رییسی، محمدامین علی‌بابایی، کامران کریمی، رضا نظریه، رسول امینی و خواهران گرامی اندام، نظری و بختیاری که در امور اجرایی طرح همکاری داشتند تقدیر کرد.

حجت الاسلام صنعتی در ادامه با اشاره به درخواست شرکت کنندگان، بر لزوم تداوم این طرح ولو به صورت ماهی یک جلسه تاکید کرد.

وی همچنین یکی از راه‌های ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله با فرهنگی مهاجم را گسترش جلسات مذهبی خانگی و محدود نکردن این جلسات به ماه‌های رمضان، محرم و صفر دانست.

وی با اشاره به برخی جلسات خانگی که توسط بانوان در سطح شهرستان برگزار می‌شود خواستار تشکیل جلسات مشابهی از سوی آقایان شد. وی افزود: در این جلسات می‌بایست ضمن حفظ سادگی، دوری و پیرایش از بدعت و خرافه‌گرایی با دعوت از روحانیان فاضل مسایل شرعی، اخلاقی و اعتقادی اسلام ترویج شود.

حجت الاسلام صنعتی برگزاری این جلسات را نورزا و سبب افزایش برکت در زندگی مردم و تقویت پیوند فرزندان با دین و معارف اهل بیت(ع) دانست.

در ادامه‌ی این مراسم حجت الاسلام فرزاد محمدیان آزاد (معاونت تهذیب حوزه‌ی علمیه کازرون) به نمایندگی از مدیریت این حوزه ضمن تشکر از گروه‌ فرهنگی ـ تبلیغی سلمان فارسی که در ایام ماه مبارک رمضان به اجرای برنامه سیمرغ معرفت و نیز برخی دیگر از طرح‌های فرهنگی در سطح شهرستان پرداختند، از آمادگی حوزه برای همکاری در تداوم این طرح خبر داد.