همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح سیمرغ معرفت با هدف آشنائی بیشتر مردم بخصوص جوانان و نوجوانان با قرآن و آداب دینی برای نخستین بار در شهرستان کازرون آغاز شده است .
 
به گزارش ایرنا، حجت السلام رضا صنعتی مسوول برگزاری این طرح پنجشنبه به ایرنا گفت: در این طرح که به همت گروه فرهنگی سلمان فارسی در حوزه علمیه در حال برگزاری است روزانه یک جزء قرآن، یک مناجات و یک سخنرانی در مباحث مختلف روز که جامعه مبتلا به آن است توسط نیروهای بومی شهرستان که از اساتید یا دانش پژوهان حوزه های علمیه قم، شیراز و کازرون هستند انجام می گیرد.
 

حجت الاسلام محمود صحرائیان رئیس حوزه علمیه کازرون هم گفت: علاوه بر ماه مبارک رمضان در ایام تابستان برنامه های مختلفی به منظور پرکردن اوقات فراغت در دستور کار دارد که از جمله آن برگزاری همین طرح سیمرغ معرفت است .

وی از دیگر برنامه های این حوزه را اعزام مبلغ به روستاهای مجاور و حتی به استانهای بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و اظهار داشت : امسال 60 مبلغ به روستاها ومناطق فوق اعزام شده است .

به گفته صحرائیان در حوزه علمیه کازرون هم اکنون 140 طلبه در یایه یکم تا هشتم مشغول به تحصیلند که پیش بینی می شود سال اینده با افزایش20در صدی ورودی این تعداد به 160 تا 170نفر برسد .