مدیر انتشارات سلمان فارسی معتقد است: بنیادهای شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌توانند با دایر کردن کتابفروشی در شهرستان‌ها، کتاب‌های دفاع‌ مقدس ناشران سراسر کشور را به مخاطبان عرضه و معرفی کنند. زیرا توزیع مناسب کتاب، یکی از بهترین روش‌های تبلیغ است.

رضا صنعتی، مدیر انتشارات نوپای سلمان فارسی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: تاکنون یک کتاب درحوزه دفاع‌مقدس منتشر کرده و چندین کتاب در دست انتشار داریم. ابزار تبلیغاتی ما برای معرفی آثار منتشر شده راه‌اندازی سایت، فروش اینترنتی کتاب‌ها و استفاده از ظرفیت برخی رسانه‌های مکتوب و دیجیتال است.

وی ادامه داد: در کنار این‌ها با برخی مراکز فعال در عرصه‌ فرهنگ پایداری و نیز مراکز پخش و توزیع کتاب‌های دفاع‌مقدس تعامل برقرار کرده‌ایم تا کتاب‌های خود را از طریق آن‌ها به مخاطبان معرفی کنیم. البته به دلیل نوپا بودن، هنوز به صورت گسترده وارد عرصه تبلیغ نشده‌ایم اما معتقدیم توزیع مناسب کتاب، یکی از بهترین روش‌های تبلیغ است.
وی افزود: به عنوان نمونه کتاب «باران و بوران» کتابی فاخر در حوزه‌ی طنز دفاع‌مقدس است که به زودی و در فاصله‌ی هشت ماه پس از انتشار آن به چاپ سوم می‌رسد اما  هنوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نسخه از آن را خریداری نکرده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با نگاه عادلانه از کتاب‌های فاخر حوزه دفاع‌ مقدس حمایت کند. 

وی یکی دیگر از راه‌کار‌های موثر در بحث تبلیغ کتاب‌های دفاع‌مقدس را استفاده از ظرفیت‌ نهادهایی نظیر بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: این مراکز می‌توانند با دایر کردن کتابفروشی در شهرستان‌ها علاوه بر کتاب‌هایی که توسط خودشان تولید می‌شوند، کتاب‌های دفاع‌مقدس ناشران سراسر کشور را هم به مخاطبان عرضه و معرفی کنند.

مدیر انتشارات سلمان فارسی حل مشکلات در بخش تبلیغ کتاب را وابسته به توجه ویژه به حل مشکلات مالی ناشران دانست و افزود: به عنوان نمونه، گاهی افزایش قیمت کاغذ و کم شدن حمایت‌ها دغدغه‌هایی‌اند که نمی‌توان از کنار ‌آن‌ها ساده گذشت. تحمیل هزینه‌ها باعث می‌شود تا ناشران خصوصی نتوانند آنچنان که باید در زمینه تبلیغ و عرضه‌ کتاب‌ها با قیمت مناسب فعالیت کنند.

وی درباره تعامل با دیگر ناشران برای استفاده از تجربیات آنان در بحث تبلغ کتاب گفت: هنوز به طور جدی وارد عرصه تبلیغ نشده‌ایم اما به نظر می‌رسد تشکیل مجمع ناشران انقلاب اسلامی (منا) می‌تواند گام بلندی در تجمیع تجربیات ناشران باشد. البته با توجه به نوپا بودن این مجمع هنوز قضاوتی درباره‌ عملکرد آن نمی‌توان داشت.

مطالب مرتبط

ایبنا:
توزیع مناسب، بهترین روش‌ تبلیغ کتاب است
 

کازرون نما: نیاد شهید در تمام شهرستان‌ها کتابفروشی داشته باشد

منا: توزیع مناسب، بهترین روش‌ تبلیغ کتاب است