ایسنا: معاون فرهنگی وزارت ارشاد بر طی شدن روند عادی برای دریافت مجوز نشر کتاب «هاشمی در سال 88» که به تازگی منتشر شده است تاکید کرد.

سیدعباس صالحی در نشست نمایشگاه کتاب که روز یکشنبه هفتم اردیبهشت در محل شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، درباره کتاب «هاشمی در سال 88» (گزارش مواضع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال 88) که بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دولت قبل دو سال و نیم توقیف بوده است گفت: این کتاب حدود پنج ماه قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب مسیر دریافت مجوز را آغاز و طی کرد و ما برای حصول اطمینان کتاب را برای بررسی به چند نهاد خارج از وزارت‌خانه هم دادیم.

او اضافه کرد: من کتاب را نخوانده‌ام اما فرایندی که طی شد اداره کتاب را به این نتیجه رساند که انتشار این کتاب بلامانع است.

معاون فرهنگی ارشاد همچنین اظهار کرد: ما برای بررسی کتاب ضوابطی داریم که شورای انقلاب فرهنگی تصویب کرده و با این معیارها سراغ کتاب‌ها می‌رویم اما درباره محتوای کتاب قضاوت خاصی نمی‌کنیم. ما مانند اداره استاندارد هستیم و معیارهایمان را با کتاب مطابقت می‌دهیم اما اداره کتاب ضامن این نیست که پاراگراف به پارگراف کتاب درست باشد و جمله خطایی در آن نباشد. این موضوع چه درباره این کتاب و چه درباره کتاب‌های دیگر صادق است.