در یکی از اسناد ساواک درباره  چهلم شهدای 19 دی شهر مقدس قم چنین آمده است:

از روز 25/11/36 از طرف آیات و برخی روحانیون مقیم شهر قم اعلامیه‌هایی منتشر گردید و طی این اعلامیه‌ها از مردم درخواست شد که به مناسبت چهلمین روز کشته شدن چند تن از اخلال‌گران در حوادث 19 دی‌ماه سال جاری در شهرستان مذکور، اقدام به تعطیل مغازه‌ها نموده و مجالس فاتحه و عزاداری برپا دارند. متعاقباً از جانب عوامل آیات مقیم قم و افراطیون مذهبی ضمن توزیع اعلامیه‌های منتشر شده در شهرهای مختلف کشور کوشش‌هایی به عمل آمد تا روز 29/11/36 تعطیل عمومی به صورت عمل در آید.

در ادامه این سند به فعالیت نیروهای مذهبی در تکثیر اعلامیه‌ی علما و مراجع و وقایع اتفاق افتاده در برخی از شهرهای کشور از جمله قم، کاشان، تهران، تبریز، تجریش، شهر ری، کرج، اردبیل، مراغه، اهر، سراب، آذرشهر، خسروشاه، آبادان، خرمشهر، بهبهان، مشهد، شیراز، جهرم، کازرون، بابل، اصفهان، دلیجان، همایون‌شهر، دماوند، دامغان، شاهرود، ورامین، کرمانشاه، زنجان، یزد و خرم‌آباد اشاره شده است.

از جمله در گزارش ساواک در رابطه با اوضاع کازرون در روز 29 بهمن سال 1356 چنین آمده است:

بازار شهرستان کازرون کلاً در صبح روز 29/11/36 تعطیل بوده و مقارن ساعت 11 عده‌ای اخلال‌گر به تظاهرات پرداخته و مبادرت به پرتاب سنگ به سوی مغازه‌ها و مأمورین پلیس نموده اند. مأمورین ناگزیر به تیراندازی شده و بر اثر آن دو نفر از تظاهر کنندگان مجروح و یکی از آنان برای معالجه به شیراز اعزام شده است. آخرین خبر نشان می‌دهد که تظاهرات اخلالگرانه در کازرون تا ساعت 13 ادامه داشته است.